خرید سیم‌کارت یا محصولات سازمانی.

در حال حاضر این امکان وجود ندارد و درخواست سیم‌کارت سازمانی فقط از طریق دفاتر مرکزی تهران ، تبریز، شیراز، مشهد و اصفهان (که آدرس و شماره تماس آنها در وبسایت موجود می باشد) امکان‌پذیر است.

درخواست بایستی از سوی یک سازمان یا شرکت صورت گرفته و مدارک زیر، ارائه شوند:

  • تصویر آگهی تأسیس در روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات شرکت
  • کد اقتصادی و شناسه ملی
  • آدرس و کد پستی سازمان
  • نامه رسمی درخواست سرویس مدنظر در سربرگ شرکت
  • اصل معرفی‌نامه فرد مراجعه‌کننده به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضاء مجاز (برای تهیه سیم‌کارت و مودم سازمانی)
  • تصویر کارت ملی نماینده شرکت (برای تهیه سیم‌کارت و مودم سازمانی)

برای خرید سیم‌کارت یا محصولات سازمانی، می توان فقط از طرق زیر اقدام کرد:

  • ارسال درخواست رسمی در سربرگ شرکت به ایمیل سازمانی EB@mtnirancell.ir
  • تکمیل کردن فرم درخواست در وبسایت سازمانی ایرانسل

تغییر مالکیت سیم‌کارت‌های سازمانی.

برای تغییر مالکیت سیم‌کارت‌های سازمانی، می توان مدارک زیر را به ایمیل سازمانی EB@mtnirancell.ir ارسال نمایید:

  • نامه درخواست شرکت مبنی بر انتقال سیم‌کارت‌های افراد مشخص به مالکیت شرکت
  • لیست سیم‌کارت‌ها
  • نامه رضایت اشخاص حقیقی با امضا و اثر انگشت مبنی بر رضایت کامل در تغییر مالکیت سیم‌کارت‌های شخصی به شرکت.
  • تصویر کارت ملی مالک فعلی سیم‌کارت
  • تصویر کارت ملی نماینده شرکت خریدار
  • معرفی یک نفر نماینده شرکت بر رروی سربرگ
  • تکمیل فرم پیوست

امکان تبدیل سیم‌کارت‌های شخصی به سیم‌کارت‌های شرکتی وجود دارد اما امکان تبدیل ‌سیم‌کارت‌های سازمانی به شخصی در حال حاضر وجود ندارد.

پرداخت مبلغ خرید و صورت‌حساب‌های ماهیانه.

مشتریان سازمانی می‌توانند با دراختیار داشتن شماره حساب و شناسه پرداخت اعلام شده (در پیش فاکتور یا قرارداد رسمی) با استفاده از طرق زیر اقدام به پرداخت نمایند:

  • پرداخت حضوری در بانک ملت
  • کارت به کارت از طریق خودپردازهای بانک ملت
  • حواله اینترنتی

سرویس APN.

علاوه بر تعویض سیم‌کارت تنظیمات خاصی نیز باید در شبکه ایرانسل انجام شود. حهت دریافت راهنمایی با شماره تلفن ۰۹۳۷۷۱۴۰۰۰۰ تماس حاصل فرمائید.

بله. مگر به درخواست مشتری که می‌توان این سرویس‌ها را حذف کرد.

بله، از همان سیم‌کارت‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. البته باید طی یک نامه رسمی بر روی سربرگ شرکت لیست شماره‌های مورد نظر به ایرانسل جهت فعال‌سازی ابلاغ شود.

خیر در حال حاضر نصب وراه اندازی سرویس توسط خود مشترک انجام میشود. البته راهنمایی‌های لازم به مشتری ارائه می‌شود.

بله جهت استفاده یک درخواست کتبی با مضمون APN TEST به ایمیل EB@mtnirancell.ir ارسال نمائید. تا ٤٨ ساعت مسئول اجرایی فروش شرکت ایرانسل با شما تماس می‌گیرند.

سرویس MVPN.

بله، برای افزودن شماره لازم است لیست شماره‌های مورد نظر را همراه با درخواست رسمی شرکت به ایمیل EBS@mtnirancell.ir اعلام نمایید. برای حذف شماره نیز لازم است با رویه‌ای مشابه، به حذف شماره اقدام شود.

این تخفیف به دوشیوه برای سازمان‌ها و شرکت‌ها قابل استفاده است:

  • اشتراک ماهیانه: دراین مدل سازمان‌ها براساس تعدد نفرات و حجم مصرف، هزینه اشتراک ثابت ماهیانه به ازای هر فرد پرداخت می کنند و براساس آن امکان مکالمه نامحدود بین افراد سازمان برای آن‌ها فراهم می‌گردد.

سرویس Advanced Top up.

استفاده از آی پی استاتیک روی سیم‌کارت‌های TD- LTE و همچنین سیم‌کارت‌هایی که دارای سرویس APN هستند مقدور است.
* شایان ذکر است این IP بصورت IP) Public معتبر اینترنتی) نیست.

سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، می توان کد دستوری را برای شما رزرو کرد.

هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، کد دستوری به رزور سازمان یا شرکت مربوطه در خواهد آمد.

هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می‌شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

خیر . صرفا یک دسترسی به اینترنت نیاز است که با وارد شدن به آدرس اینترنتی سامانه خود می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

خیر، در سامانه فقط امکان ارسال به شماره‌های ایرانسل وجود دارد.

با ارسال درخواست رسمی به ایمیل EB@mtnirancell.ir و دریافت پیش فاکتور اقدام به پرداخت صورتحساب با یکی از روش‌های پرداخت کنید. با اعلام صورتحساب پرداختی به ایمیل ذکرشده افزایش اعتبار در سامانه MSDP شما انجام خواهد شد.

هزینه‌ای برای راه اندازی سامانه گرفته نم‌یشود و در صورت تمدید قرارداد می‌توان به صورت مادام العمر از این سامانه استفاده کرد.

نماینده شرکت می‌تواند با ارتباط با بخش فروش سازمانی ایرانسل و تکمیل فرم فعال‌سازی سرویس شارژ پیشرفته موارد زیر را در اختیار بخش ایرانسل قرار دهد:

  • نام گروه‌های مختلف به همراه مدیر تک تک گروه‌ها.
  • تعیین لیست شماره تلفن‌هایی که این سرویس لازم است بر روی آنها فعال گردد.
  • تعریف سیاست دریافت اعلان‌های پیامکی حد اعتبار.
  • تعریف سیاست‌های پرداخت اتوماتیک برای گروه ها، حساب‌ها و سرویس‌ها.
  • تعریف آستانه‌های مشخص برای پرداخت خودکار.
  • تعیین مدیر پرونده جهت انجام امور پرداخت پیشرفته.

سرویس MSDP.

خیر . صرفا یک دسترسی به اینترنت نیاز است که با وارد شدن به آدرس اینترنتی سامانه خود می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید.

خیر، در سامانه فقط امکان ارسال به شماره‌های ایرانسل وجود دارد.

با ارسال درخواست رسمی به ایمیل EB@mtnirancell.ir و دریافت پیش فاکتور اقدام به پرداخت صورتحساب با یکی از روش‌های پرداخت کنید. با اعلام صورتحساب پرداختی به ایمیل ذکرشده افزایش اعتبار در سامانه MSDP شما انجام خواهد شد.

هزینه‌ای برای راه اندازی سامانه گرفته نم‌یشود و در صورت تمدید قرارداد می‌توان به صورت مادام العمر از این سامانه استفاده کرد.

سرویس USSD.

سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، کد دستوری به رزور سازمان یا شرکت مربوطه در خواهد آمد.

هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می‌شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

سرویس تبلیغات بر بستر تلفن همراه.

سازمان‌ها یا شرکت‌ها می‌توانند کد دستوری مورد نظر خود را در در نامه رسمی ممهور به آدرس EB@mtnirancell.ir ارسال نمایند. در صورتیکه کد مورد نظر شامل کدهای شبای بانک‌ها یا کدهای رزرو دیگر سازمان‌ها نباشد، می توان کد دستوری را برای شما رزرو کرد.

هر کد دستوری به مدت یک سال با توجه به قرارداد دوجانبه به شرکت یا سازمان اجاره داده می شود. قیمت کدهای دستوری براساس تعداد تراکنش برثانیه TPS درخواستی و نوع شماره کد محاسبه خواهد شد.

سرویس IP Statics.

استفاده از آی پی استاتیک روی سیم‌کارت‌های TD- LTE و همچنین سیم‌کارت‌هایی که دارای سرویس APN هستند مقدور است.
* شایان ذکر است این IP بصورت IP) Public معتبر اینترنتی) نیست.

اپلیکیشن ایرانسل من سازمانی.

به دلیل امکان اعمال تغییرات بر روی کل سیم‌کارت‌ها، تنها مدیر پرونده و مدیر حساب قادر به ورود به برنامه هستند.

می‌توان با جستجوی کلمه My Business Irancell در برنامه‌های SibApp، Google Play، Bazar و Myket نسبت به دانلود آن اقدام نمایید.

برای ورود به ایرانسل من سازمانی، نیاز به شماره مدیر پرونده / مدیر حساب و رمز ورود دارید.

از سه روش زیر قادر به دریافت رمز ورود خواهید بود:

  • تعیین رمز کنترل حساب اینترنتی. اگر تا به حال این رمز را دریافت نکرده اید، به اپلیکیشن ایرانسل من سازمانی بخش ثبت نام مراجعه کنید. همچنین می‌توانید یک پیامک بدون متن به 130 بفرستید.
  • ارسال رمز یکبار مصرف به شماره موبایل وارد شده (که تنها می‌تواند شماره مدیر گروه و یا شماره مدیر حساب باشد)
  • ارسال رمز یکبار مصرف به آدرس ایمیل ثبت شده در پروفایل

خیر. مدیر حساب تنها قادر به مشاهده و مدیریت سیم‌کارت‌های زیرمجموعه خود است.

بله. در صورت خرید بسته افزایشی و یا بسته اینترنتی اشتراکی، صورتحساب/ رسید خرید برای شخصی که بسته را خریداری کرده (مدیر پرونده و یا مدیر حساب) ایمیل می‌شود.

صورتحساب‌ها به آدرس ایمیل شخص خریدار (مدیر پرونده/ مدیر حساب) ارسال می‌شود و تا 30 دقیقه بعد از آن در تاریخچه خرید بسته افزایشی نیز قابل مشاهده خواهد بود. همچنین در منوی تاریخچه، قادر به مشاهده خریدهای 15 روز گذشته خود نیز خواهید بود.

بله. می‌توان زمان خرید بسته اینترنتی آدرس ایمیل فرد مورد نظر را وارد نمود.

اپلیکیشن شایا.

شایا فضایی را فراهم می‌کند تا در هر زمان و مکان بین افراد و محیط کارشان ارتباطی تصویری برقرار گردد. این خدمت کاربردهای متنوعی در تجارت، پزشکی، آموزش، امور بانکی و ... دارد.
محدودیتی برای تعریف کاربران وجود ندارد، هرچند تعداد کاربری که می‌تواند به صورت همزمان به اتاق جلسه وارد شود با توجه به بسته خریداری شده محدود می‌شود. در نظر داشته باشید در حال حاضر حداکثر 15 کاربر و مهمان می‌توانند به صورت همزمان در اتاق جلسه حضور داشته باشند.
هر سازمان می‌تواند یک مدیر کل (Admin) داشته باشد و بقیه کاربران می‌توانند Moderator یا User باشند. برای اطلاع از تفاوت‌ها لطفا به مستند راهنمای مدیر مراجعه فرمائید.
در شایا محدودیتی برای تعریف تعداد کاربر در اتاق جلسه وجود ندارد و هر مشتری می‌تواند بر اساس بسته‌ای که خریداری می‌کند نسبت به ایجاد اتاق کنفرانس اقدام نماید.
در حال حاضر بسته‌هایی با قابلیت ورود 15 کاربر همزمان به هر اتاق جلسه در شایا تعریف شده است.
بله این قابلیت با استفاده از تقویم داخلی موجود در نرم افزار امکان پذیر خواهد بود.
برای دعوت کاربران مهمان هیچ محدودیتی برای ورود به جلسه وجود ندارد. در نظر داشته باشید در حال حاضر حداکثر 15 کاربر و مهمان می‌توانند به صورت همزمان در اتاق جلسه حضور داشته باشند.
بله ، قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌های PDF ، Power point و … امکان پذیر است.
بله ، این نرم‌افزار دارای محیط تعبیه شده کاربرپسند جهت برقراری مکالمه آنلاین برای کاربران است.
بله، این قابلیت در شایا تعبیه شده است و قابل اشتراک‌گذاری با سایر کاربران حاضر در اتاق جلسات نیز می‌باشد.
بله امکان پرسش و پاسخ بین مدیر جلسه و شرکت‌کنندگان امکان‌پذیر است.
بله، برای به اشتراک‌گذاری میز کار، باید میزبان آن جلسه مجوز را اعطا کند.
بله، تمامی جلسات قابل ضبط شدن است.
بله، این قابلیت در قسمت Setting هر اتاق جلسه در دسترس کاربران و مدیر جلسه است.
برترین مزایای شایا این است که شایا کاملا Web Based است و نیازی به Pulgin اضافه برای شرکت در کنفرانس وجود ندارد. همچنین سرورهای شایا در مراکز داده بسیار مدرن و سریع ایرانسل نگهداری می‌شوند که این امر موجب سرعت و دسترسی بسیار مطلوب شایا می‌گردد.
شایا بر روی سیستم عامل‌های Windows و Mac و Linux قابل استفاده است. برای استفاده از شایا نیاز به یک مرورگر با قابلیت پشتیبانی HTML5 است. مرورگرهای قابل پشتیبانی به ترتیب Google Chrome و Firefox و Mac Safari هستند که قبل از استفاده از شایا از بروز بودن مرورگر اینترنت خود اطمینان حاصل فرمائید.
جهت استفاده از شایا بر روی پلتفرم Android بهتر است که از SHAYA Android App استفاده کنید.
در حال حاضر iOS App شایا آماده نیست که به زودی آماده و منتشر می‌گردد.
با توجه به نوع دوربین مورد استفاده کاربر و همچنین میزان پهنای باندی که کاربر در اختیار دارد، شایا قابلیت پشتیبانی از کیفیت‌های SIF تا 4K را دارا است.
Video Quality Video Resolution Frame Rate (FPS) Video Bandwidth
(Kbps)
Packet Loss
Excellent 1280x720 30 > 1000 kbps < 0.5%
Excellent 640x480 30 > 600 kbps < 0.5%
Excellent 352x288 30 > 300 kbps < 0.5%
Excellent 320x240 30 > 300 kbps < 0.5%
Acceptable 1280x720 30 >600 kbps < 3%
Acceptable 640x480 30 >400 kbps < 3%
Acceptable 352x288 30 >200 kbps < 3%
Acceptable 320x240 30 >200 kbps < 3%
بله، پس از 5 بار تلاش ناموفق حساب کاربری غیر فعال شده و تنها Admin سازمان می‌تواند نسبت به آزادسازی حساب کاربری اقدام نماید.
بله، کاربری که Admin شایا است میتواند در منوی تنظیمات در بخش مدیریت بسته‌‌ها، بسته خریداری شده را به همراه جزئیات آن مشاهده نماید.
بله، در حال حاضر در داشبورد شایا لیست اتاق‌هایی که کاربر مجوز ورود به آن‌ها را دارد نمایش داده می‌شود که نشانگر تاریخ انقضا اتاق نیز می‌باشد.
بله، قابلیت غیر فعال‌سازی پروفایل کاربران توسط مدیر امکان‌پذیر است.
بله، قابلیت حذف و ایجاد پروفایل کاربران توسط مدیر امکان‌پذیر است. البته حساب کاربری نمی‌تواند از بانک اطلاعاتی حذف گردد و پس از حذف کاربر توسط Admin حساب کاربری مذکور به لیست کاربرهای غیر فعال منتقل می‌شود.
شایا بر روی Google Chrome و Mozilla Firefox و Mac Safari تست شده است. ممکن است شایا با مرورگرهای دیگر هم قابل استفاده باشد اما توسط واحد کسب‌وکار سازمانی ایرانسل توصیه و پشتیبانی نمی‌گردد.
به طور کلی شایا نیاز به Plugin ندارد و یک مرورگر اینترنت HTML5 میتواند کافی باشد. البته قابلیت Desktop Sharing که تنها در Google Chrome پشتیبانی می‌شود نیازمند یک Extension است.
خیر، در حال حاضر شایا قابلیت وبینار را ارائه نمی‌کند اما به زودی مشتریان قادر به خرید پلتفرم وبینار نیز خواهند بود.
بله، با توجه به امکاناتی مانند Desktop Sharing، تخته سفید، پرسش، پاسخ و گفتگوی عمومی، شایا می‌تواند به راحتی برای اهداف آموزشی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اپلیکیشن دُرج.

فناوری NFC (ارتباط از فاصله نزدیک) بستری را فراهم می‌نماید که با استفاده از سیم‌کارت و شبکه ارتباطی اپراتور، میتوان انواع خدمات پرداخت و بانکداری همراه را ارائه کرد. این فناوری، نوعی ارتباط رادیویی است که در فاصله کمتر از چند سانتیمتر بین دو دستگاه مجهز به ماژول NFC (مثلا گوشی حاوی سیم‌کارت NFC و مجهز به قابلیت NFC) و پایانه پذیرنده پرداخت برقرار شده و تبادل اطلاعات و انجام تراکنش را امکان‌پذیر می‌سازد. به عنوان مثال می‌توانید برای سوار شدن به اتوبوس و یا مترو به جای استفاده از کارت در گیت ورودی از تلفن همراه خود استفاده کنید و به جای انتظار در مقابل ماشین فروش خودکار بلیت و یا اپراتور فروش، با استفاده از تلفن همراه کارت پرداخت خود را شارژ نمایید. همچنین می‎توانید به جای کشیدن کارت و یا ارائه مقادیر زیادی اسکناس به پذیرنده فروشگاهی، مبلغ مورد نظر را تنها با نزدیک کردن دستگاه تلفن همراه خود به دستگاه کارتخوان پرداخت کنید. می‌توانید با استفاده از تلفن همراه کارت خود را مجددا شارژ کنید و و گزارش کلیه تراکنش‌ها را در تلفن همراه ذخیره و مشاهده نمایید.

شما تقریبا در همه اوقات به گوشی تلفن همراهتان دسترسی داشته و آن را همراه خود دارید. استفاده از تلفن همراه به منظور انجام تراکنش، از آنجا که نیازی به انجام اقدامات زیر ندارد، در شرایط معمول سرعت، سهولت و امنیت بسیار بیشتری را به دنبال می‌آورد:

  • خارج کردن کارت فیزیکی از کیف پول
  • کشیدن کارت بر روی درگاه پرداخت (POS)
  • شمردن اسکناس و دریافت بقیه پول

علاوه بر این شما می‌توانید:

  • در اسرع وقت و هر کجا، نسبت به شارژ کیف پول، بلیت اتوبوس، مترو و... اقدام نمایید.
  • از طریق تلفن همراه به تمامی خدمات مرتبط با کیف پول خود (شخصی‌سازی، پرداخت، شارژ مجدد، گزارش تراکنش و...) دسترسی داشته باشید.
  • پیشنهادهای ویژه مرتبط و متناسب با نیازهای خود را دریافت کنید.

همچنین دیگر نیازی به ذخیره‌سازی دستی رسیدها نخواهید داشت. رسیدهای پرداخت در گوشی تلفن همراهتان ذخیره شده و همواره در دسترس خواهند بود. همچنین دیگر نیازی به حمل پول نقد و یا تعداد زیادی کارت نخواهید داشت. ضمنا کاهش ریسک خرابی و یا گم شدن کارت‌های فیزیکی و پلاستیکی موجود یکی دیگر از مزایای استفاده از سرویس پرداخت همراه ایرانسل است.

از آنجا که خدمات پرداختی همواره در حال به‌روزرسانی بوده و گستره آنها در حال افزایش است، همواره آخرین اخبار خدمات ارائه شده را از طریق دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل) یا وب‌سایت ایرانسل دنبال کنید.

Android Beam عملکردی است که امکان اتصال دو گوشی تلفن همراه نزدیک به هم را به منظور تبادل دیتا فراهم می‎کند.
به منظور استفاده از سرویس پرداخت همراه ایرانسل اطمینان حاصل نمایید Android Beam دستگاه شما در حالت غیرفعال (خاموش) و NFC در حالت فعال (روشن) قرار داشته باشد. نرم‌افزار پرداخت همراه ایرانسل شما را به صورت خودکار از وضعیت NFC و Android Beam تلفن همراهتان آگاه خواهد نمود.
شما می‌توانید:
- لوگوی NFC را بر روی بدنه گوشی تلفن همراه خود جستجو نمایید. عدم وجود لوگو، به معنی عدم پشتیبانی گوشی از NFC نیست.
- بررسی کنید آیا تصویر NFC بر روی صفحه تلفن ظاهر می‌شود. عدم وجود تصویر، به معنی عدم پشتیبانی گوشی از NFC نیست.
- وجود گزینه فعال‌سازی NFC را در تنظیمات اندروید بررسی کنید.
- در صورت دسترسی به بسته یا بروشور تلفن همراه، با مطالعه آن از پشتیبانی NFC اطمینان حاصل کنید
شرکت اپل امکان دسترسی کاربری را فقط به سرویس‌های خود مانند Apple Pay می‌دهد. در صورت اجازه اپل برای استفاده از ماژول NFC امکان استفاده از سیم‌کارت NFC ایرانسل و برنامه دُرج به منظور پرداخت امکان‌پذیر خواهد شد.
بله. در صورت مجهز بودن دستگاه تلفن همراه به قابلیت NFC می‌توان از سرویس استفاده نمود.

برای پرداخت آفلاین (شامل کیف پول الکترونیکی، کلیه پرداخت‌های خرد، بلیط مترو، اتوبوس و ...) از طریق سرویس پرداخت NFC ایرانسل هیچ‌گونه نیازی به مراجعه به بانک یا هر موسسه دیگری یاافتتاح حساب ندارید و تنها کافیست ازخدمات پرداخت ارائه شده توسط یکی از شرکت‌های خدمات پرداخت همکار ایرانسل در داخل برنامه کاربردی دُرج استفاده نمایید. لیست کامل کیف پول‌های قابل ارائه در داخل اپلیکیشن پرداخت همراه ایرانسل موجود و کلیه این خدمات از طریق دُرج قابل دسترسی است.

در پرداخت آفلاین تنها برای شارژ کیف پول‌های خود از طریق درگاه USSD و پرداخت اینترنتی به کارت‌های بانکی خود نیازمند خواهید بود و در زمان انجام تراکنش نیازی به استفاده از کارت‌های بانکی شبکه شتاب و دسترسی به اینترنت نخواهید داشت. برای پرداخت آنلاین (شبیه‌سازی کارت شبکه شتاب) از طریق سرویس پرداخت NFC ایرانسل، باید مشتری یکی از بانک‌های همکار و شرکت‌کننده در سرویس NFC ایرانسل باشید. در این روش شما یکی از کارت‌های بانکی خود را بر بستر سیم‌کارت شبیه‌سازی می‌کنید و انجام تراکنش به صورت پشتیبانی همزمان از حساب بانکی شما صورت می‌پذیرد.

(سرویس شبیه‌سازی کارت‌های شبکه شتاب بر بستر سیم‌کارت NFC ایرانسل در حال حاضر در دست طراحی و توسعه بوده و به محض راه‌اندازی این سرویس، مطلع خواهید شد.)

بله. در پرداخت آفلاین این کارت‌ها مانند کارت مترو و اتوبوس باید به منظور استفاده شارژ مجدد گردند. شارژ مجدد این کارت‌ها پس از صدور بر روی سیم‌کارت NFC و دستگاه تلفن همراه شما به راحتی از طریق برنامه کاربردی پرداخت همراه و از یکی از سه طریق USSD، درگاه پرداخت اینترنتی یااستفاده از دستگاه POS مجهز به خواننده غیرتماسی امکان‌پذیر است.

در این مواقع، همانند دیگر تراکنش‌های ناموفق بانکی مبلغ کسر شده حداکثر ظرف 72 ساعت به حساب شما عودت داده خواهد شد. در صورت عدم عودت مبلغ کسر شده و اطمینان از عدم افزایش اعتبار کارت پرداخت موبایلی خود، با مرکز پشتیبانی مشتریان شرکت پرداخت یا ایرانسل تماس حاصل نمایید. در صورتی که مشترک با ایرانسل تماس گرفته باشد، ایرانسل درخواست مشترک را ثبت کرده و برای شرکت ارائه دهنده خدمات به منظور پیگیری موضوع ارسال می‌نماید.

برنامه کیف پول الکترونیکی از طریق WiFi و یا سرویس دیتا قابل دانلود است اما نصب سرویس و صدور کارت پرداخت بر روی سیم‌کارت و شارژ آن تنها از بستر سرویس دیتای ایرانسل امکان‌پذیر است.
دیتای مورد استفاده توسط سیم‌کارت برای نصب سرویس بر روی سیم‌کارت و شارژ کارت پرداخت صادر شده رایگان است.
لذا پیشنهاد می‌گردد با توجه به رایگان بودن دیتای مورد استفاده توسط سیم‌کارت برای سرویس NFC، از خدمات دیتا سیم‌کارت استفاده نمایید.
مجددا یادآور می‌گردد که تمامی سیم‌کارت‌های NFC دارای خدمات نسل چهاردیتا (4G) هستند.
در صورتی که شارژ خدمات تماس، دیتا و SMS شما به اتمام برسد، سرویس NFC کماکان در دسترس خواهد بود. سرویس NFC تنها در صورت اتمام شارژ کیف پول الکترونیکی شما مجددا باید شارژ گردد.
اگر سطح خدمات سیم‎کارت شما به صورت موقتی غیر فعال شود (مانند یکطرفه شدن خط در صورت بدهی)، سرویس کیف پول شما کماکان قابل استفاده خواهد بود.
اما اگر سیم‌کارت به دلایل حقوقی یا به درخواست شما (مانند سرقت سیم‌کارت یا دستگاه تلفن همراه) به صورت دائم غیرفعال شود، دیگر کسی قادر به استفاده از سرویس کیف پول شما نخواهد بود. در این حالت با مراجعه به مراکز خدمات ایرانسل می‌بایست اقدام به دریافت سیم‌کارت جدید NFC نمایید.
دقت نمایید که در صورت تماس با مرکز خدمات مشتریان ایرانسل و درخواست مسدودسازی سیم‌کارت خود، کلیه خدمات ایرانسلی از جمله کیف پول‌ها و کارت‌های صادر شده بر روی سیم‌کارت NFC شما نیز غیرفعال می‌گردند.
بله. برای این منظور با مرکز خدمات مشترکین شرکت پرداخت کیف پول مورد نظر یا ایرانسل تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایید. پس از مسدود نمودن سرویس بر روی سیم‌کارت، تا اطلاع ثانوی توسط شما، سرویس قابل استفاده نخواهد بود.
بله. برای این منظور با مرکز خدمات مشترکین شرکت پرداخت کیف پول مورد نظر یا ایرانسل تماس گرفته و درخواست خود را مطرح نمایید. پس از مسدود نمودن سرویس بر روی سیم‌کارت، تا اطلاع ثانوی توسط شما، سرویس قابل استفاده نخواهد بود.
برای این منظور می‌بایست اقدام به تهیه سیم‌کارت NFC و اشتراک ایرانسل نموده یا اقدام به ترابرد نمایید.
این سرویس منحصراً توسط ایرانسل و سیم‌کارت NFC ایرانسل ارائه می‌شود.
اطمینان حاصل نمایید پیش از لغو اشتراک ایرانسل، موجودی کیف پول الکترونیکی خود را خرج کرده‌اید.
خیر، استفاده از سرویس‌های پرداخت و انتقال NFC از طریق مودم امکان‌پذیر نیست. پرداخت همراه ایرانسل به منظور ارتباط با برنامه کاربردی و فعال‌سازی کارت به دستگاه تلفن همراه مجهز به قابلیت NFC نیاز دارد.

خیر، تنها یکی از شیارهای گوشی دو سیم‎، سیم‌کارت NFC را قبول می‌کند. باید از قرارگیری سیم‌کارت NFC ایرانسل در شیار اصلی (Primary) به عنوان سیم‌کارت شماره 1 اطمینان حاصل نمایید.

در صورت وجود اعتبار (شارژ) برروی کارت پرداخت مورد نظرمی‎توانید برای پرداخت بدون نیاز به اتصال به اینترنت یا حتی عدم پوشش شبکه اقدام نمایید.
اما برای دانلود کیف پول الکترونیکی، صدور کارت پرداخت و خرید شارژ به پوشش شبکه نیاز دارید، اما همانطور که در بالا اشاره شد برای پرداخت هیچ نیازی به سرویس دیتا، دسترسی به اینترنت یا پوشش شبکه ندارید.
بله سرویس NFC در صورت تمایل و تنظیم کاربر درهر دو حالت صفحه نمایش خاموش (وضعیت صفحه قفل شده یا Standby) و دستگاه خاموش دردسترس خواهد بود. اما از آنجا که به کیبورد و صفحه نمایش گوشی دسترسی ندارید نمی‌توانید کارت از پیش انتخاب شده را تغییر دهید و باید از آخرین حالت انتخاب شده یا حالت پیش‌فرض (کارت پیش فرض)، در صورتی که قبلاً تعریف شده، استفاده نمایید. در هنگام اتمام شارژ باتری، گوشی تلفن همراه به طور معمول پیش از این که باتری آن کاملاً خالی شود خاموش شده و مابقی شارژ باقی‌مانده باتری می‌تواند برای انجام تعداد مشخصی تراکنش ‌مورد استفاده قرار ‌گیرد.
به منظور اطلاع از اخرین وضعیت سرویس‌های پرداخت همراه ارائه شده و نیز مراکز تهیه سیم‌کارت NFC ایرانسل به لینک زیر در وب‌سایت ما مراجعه نمایید.
لازم به ذکر است که با توجه به اضافه شدن خدمات جدید، لیست سرویس‌ها، مراکز پذیرندگی و تهیه سیم‌کارت NFC ایرانسل همواره در وب‌‎سایت ایرانسل و نیز داخل برنامه کاربردی دُرج به‎روزرسانی می‌شود.
همچنین در صورت مشاهده هر یک از علائم ،   ودر محل پرداخت، می‌توانید نسبت به امکان پرداخت از طریق دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل) با پرسش از متصدی فروش یا ارائه دهنده خدمات اطلاع حاصل نمایید.
غالبا لوگوی کوچک NFC بر روی دستگاه کارتخوان قرار دارد یا فروشنده اقدام به نصب علامت پرداخت NFC در قسمت پرداخت می‌نماید. در غیر این صورت همانگونه که اشاره شد می‌توانید از فروشنده نسبت به پذیرش پرداخت NFC توسط پذیرنده غیرتماسی سوال نمایید.
(علائم امکان پرداخت غیرتماسی تنها محدود به موارد بالا نمی‌گردند.)
پاسخ این سوال بستگی به نحوه توافقات صورت گرفته برای ارائه سرویس میان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دارد. در صورت عدم وجود توافق همکاری به منظور پذیرش تراکنش‌های سرویس‌های مختلف، برای هر یک از سرویس‌های پرداخت باید از کارت همان سرویس بر روی تلفن همراه خود استفاده نموده و تنها به انجام تراکنش بر روی ترمینال‌های پرداخت سازگار با سرویس مورد نظر اقدام نمایید.
دقت نمایید که دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل)، امکان صدور و تجمیع کلیه کارت‌های پرداخت را در اختیار شما گذاشته و شما قادر خواهید بود به آسانی نسبت به مدیریت و فعال‌سازی هر یک از کارت‌های صادر شده خود بر بستر سیم‌کارت NFC ایرانسل در داخل محیط دُرج اقدام نمایید.

برای استفاده از سرویس خدمات پرداخت همراه ایرانسل می‌بایست اقدام به:

  • تعویض سیم‌کارت فعلی با سیم‌کارت NFC نمایید.
  • تهیه و فعال‌سازی سیم‌کارت جدید NFC نمایید.
هزینه تعویض و تهیه سیم‌کارت NFC مطابق تعرفه رسمی تعیین شده توسط شرکت ایرانسل و اعلام شده به کلیه مراکز خدمات مشتریان است.

خیر
ایرانسل هیچگونه هزینه اضافی بابت ارائه خدمات پرداخت از مشترک دریافت نمی‎‌نماید. همچنین قابلیت NFC به خودی خود و درهنگام انجام تراکنش هزینه بر شما تحمیل نخواهد کرد.
استفاده از سرویس دیتای سیم‌کارت NFC ایرانسل به منظور دریافت، نصب، راه‌اندازی، صدور کارت و شارژ مجدد رایگان است. به منظور اطلاع از دیگر هزینه‌ها مانند هزینه فعال‌سازی کیف‌پول شرکت‌های همکار ارائه دهنده خدمات پرداخت، می‌توانید به برنامه کیف پول مورد نظر مراجعه و یا با واحد‌های پشتیبانی مشتریان شرکت‌های مربوطه تماس حاصل نمایید.
انجام تراکنش بوسیله سیم‌کارت NFC و پرداخت همراه ایرانسل نیازی به سرویس دیتا ندارد. همچنین مجددا یاداور می‌گردد که استفاده از سرویس دیتای سیم‌کارت NFC ایرانسل به منظور دریافت، نصب، راه‌اندازی، صدور کارت و شارژ مجدد رایگان است.
خیر
ایرانسل هیچگونه هزینه اضافی بابت ارائه خدمات پرداخت همراه از مشترک دریافت نمی‌نماید.

در حال حاضر انجام تراکنش‌های آفلاین، رایگان و بدون دریافت کارمزد است. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می‌توانید به برنامه کیف پول شرکت پرداخت همکار مراجعه نمایید.

دقت نمایید که ایرانسل تنها فراهم آورنده بستر حافظه امن بر روی سیم‌کارت NFC به منظور ذخیره اطلاعات کارت پرداخت شما است و کلیه عملیات پرداخت شامل انجام تراکنش و افزایش اعتبار توسط شرکت ارائه‌دهنده سرویس کیف پول صورت می‌پذیرد. لازم به ذکر است مبلغ موجود در کیف پول در هر بار افزایش اعتبار و نیز مدیریت مبلغ هزینه شده در هر تراکنش در اختیار شرکت ارائه دهنده سرویس کیف پول خواهد بود نه ایرانسل.

به صورت کلی، شارژ کیف‌ پول همراه شرکت‌های همکار ارائه دهنده خدمات پرداخت (بسته به نحوه طراحی نرم‌افزار کیف پول) از سه طریق صورت می‌پذیرد:
  • درگاه USSD
  • درگاه پرداخت اینترنتی طراحی شده در داخل محیط نرم‌افزار کیف پول همراه
  • درگاه ترمینال پرداخت (دستگاه‌های POS) سازگار با نرم‌افزار کیف پول
شارژ کیف‌ پول همراه از طریق درگاه‌های USSD و پرداخت اینترنتی تا سقف مجاز شارژ مجدد کیف پول امکان‌پذیر است. امکان شارژ مجدد کیف پول از طریق ترمینال پرداخت (دستگاه‌های POS یا دستگاه‌های VTM) بستگی به عرضه این راهکار از طریق ارائه دهنده سرویس کیف پول دارد. ذکر این نکته لازم است که در حال حاضر کارت شارژ (Voucher) به منظور شارژ کیف‌ پول همراه وجود ندارد.

این زمان متغیر و وابسته به نحوه طراحی نرم‌افزار کیف پول همراه شرکت‌های همکار ارائه‌دهنده خدمات پرداخت است. بسته به ترافیک موجود بر روی شبکه ایرانسل به منظور صدور کارت کیف پول همراه، فعال‌سازی سرویس ممکن است تا چند دقیقه به طول بیانجامد. بدیهی است مشترک در طول این مدت از آخرین وضعیت درخواست صدور و بارگذاری کارت در محیط نرم‌افزار مطلع خواهد شد.

در صورت عدم موفقیت در فرآیند ثبت و فعال کردن کارت، مطابق دستورالعمل نمایش داده شده در محیط نرم‌افزار کیف پول اقدام نموده یا با مرکز پشتیبانی مشترکین شرکت پرداخت یا ایرانسل به منظور پیگیری موضوع تماس حاصل نمایید.

راحت‌ترین راه دسترسی به برنامه کاربردی سرویس کیف پول شرکت‌های پرداخت همکار ایرانسل، از طریق دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل) است.
  • دُرج را دریافت و نصب نمایید.
  • به برنامه وارد شوید.
  • لینک‌های دسترسی به کلیه برنامه‌های کیف پول متعلق به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت همکار ایرانسل (به منظور دانلود، نصب و استفاده هر یک از آنها) در محیط دُرج وجود دارد.
  • دستورالعمل نصب، راه‌اندازی و استفاده از دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل) را از اینجا دریافت نمایید.

خیر. به منظور استفاده از سرویس پرداخت همراه ایرانسل، دریافت، نصب و راه‌اندازی دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل) بر روی دستگاه تلفن همراه شما ضروری است.

به منظور راه‌اندازی هرچه بهتر سرویس بر روی دستگاه تلفن همراه خود سعی نمایید که همواره ابتدا دُرج (برنامه کاربردی پرداخت همراه ایرانسل) را در دریافت و اجراء و پس از آن از داخل محیط برنامه دُرج اقدام به دانلود و نصب برنامه کیف پول شرکت‌های پرداخت همکار نمایید.

نصب سیم‌کارت NFC کاملا مشابه نصب سیم‌کارت‌های رایج است.
بهترین و مطمئن‌ترین روش ممکن در مجاورت قرار دادن ماژول NFC گوشی تلفن همراه خود و صفحه نمایش دستگاه کارت‌خوان غیرتماسی است.
از حرکت سریع تلفن همراه خود بر روی دستگاه کارت‌خوان غیرتماسی اجتناب نموده و تا زمان شنیدن صدای بوق و یا سوت موفقیت‌آمیز بودن تراکنش صبر نمایید.
کل این فرآیند تنها یک تا دو ثانیه به طول می‌انجامد.
همچنین در صورت انجام موفقیت‌آمیز تراکنش، اطلاعات آن همزمان بر روی برنامه پرداخت همراه ذخیره گردیده و در هر لحظه قابل نمایش است.

از آنجا که عملیات پرداخت برعهده شرکت‌های پرداخت همکار است، برنامه‌های کاربردی سرویس‌ کیف پول متعلق به این شرکت‌ها دارای قابلیت محافظت درون برنامه‌ای هستند که توسط کاربر قابل تنظیم است.

کاربران قادر خواهند بود در صورت تمایل، با مراجعه به برنامه سرویس کیف پول متعلق به شرکت‌های پرداخت همکار، به تعریف و تنظیم رمز شخصی (PIN Code) یا تنظیم درخواست اثرانگشت (در صورت پشتیبانی دستگاه تلفن همراه) در هنگام فعال‌سازی کارت به منظور انجام تراکنش، اقدام نمایند.

خیر. یکی از نقاط قوت سامانه خدمات پرداخت همراه ایرانسل امنیت بالای آن در نگهداری اطلاعات مربوط به هر یک از کاربران است. اطلاعات هر کاربر تنها بر روی حافظه امن سیم‌کارت آن کاربر ذخیره می‌گردد که در هیچ شرایطی قابل دسترسی یا بازیابی توسط شخص دیگری نیست.
همچنین با استفاده از سامانه خدمات پرداخت همراه ایرانسل، هر یک از بانک‌ها یا شرکت‌های همکار تنها به اطلاعات کاربران خود دسترسی داشته و امکان هرگونه دسترسی به اطلاعات اشخاص توسط بانک‌ها یا شرکت‌های همکار به غیر از بانک یا شرکت عامل تحت هیچ شرایطی بر روی یک سیم‌کارت امکان پذیر نیست.